Marketing & Communicatie

Werken op de afdeling Marketing & Communicatie van Hutten, betekent een unieke kans om bij te dragen aan onze bijzondere reputatie. De afdeling Marketing & Communicatie werkt aan de groei en ontwikkeling van o.a. de merken; Hutten, De Guijt en Barstensvol. Ook de naamsbekendheid van Hutten in de bedrijfscatering, eventcatering-, foodservice en zorgmarkt behoren bij die verantwoordelijkheid. Marketing & Communicatie werkt aan de gehele marketingmix, merkmanagement, het ontwikkelen van communicatie voor traditionele en nieuwe media, innovatie en het ontwikkelen van promoties. Onze marketeers zijn sterk in de business-to-business en business-to-consumer marketing en het bepalen van de korte- en langetermijnvisie voor het merk. Doordat Hutten sterk innoveert, schakelen de marketeers snel en zoeken daarbij de samenwerking met de verschillende afdelingen om concepten en ideeën door te vertalen naar concrete producten voor de hele organisatie.

20130323_Hutten_Dinner_hooistal-2984

Dit is wat we doen
Afdeling Marketing & Communicatie is een multidisciplinair team dat is opgedeeld in verschillende aandachtsgebieden: Online communicatie, PR en storytelling, sales & gastvrijheidsarchitectuur, corporate- en interne communicatie. Ieder aandachtsgebied vereist specifieke competenties en expertise. In samenwerking met de afdeling Sales verzorgen zij een creatief totaalconcept binnen diverse offertetrajecten. De marketingafdeling ontwerpt het POS-materiaal voor onze restaurants en schakelt met regiomanagers en de afdeling Formulemanagement om locaties te voorzien van de gewenste uitstraling. Voor onze divisie partycatering is de samenwerker Marketing mede verantwoordelijk voor het behalen van de omzet van de diverse evenementenlocaties en zorgt dus voor een passende marketingmix per PMC. Deze locaties worden,  afhankelijk van de doelgroep, op verschillende manieren in de markt gezet en kennen elk een eigen marketingplan en -strategie. Ook geeft de marketeer advies over communicatieve ondersteuning bij de organisatie van grote evenementen. De afdeling Marketing werkt hard aan het succes van onze gastvrijheidsconcepten. Zij doen onderzoek, stellen de strategie op en bedenken aansprekende marketing- en communicatiemiddelen. De corporate- en interne communicatiespecialisten werken aan de naamsbekendheid van Hutten en hebben de taak om  alle samenwerkers door heel Nederland aan elkaar en aan de organisatie te binden. Met een beperkt budget en de juiste communicatiemiddelen zorgt dit team ervoor dat het merk Hutten door iedereen op een trotse manier wordt uitgedragen. 

“Je vóelt gewoon de energie en teamspirit!“
Hutten...

Lieke Borsten, Interne communicatiespecialist

Dit is wat we zoeken
Samenwerkers Marketing & Communicatie zijn bevlogen in hun vak. Ze weten precies wat Hutten wil uitstralen en brengen die boodschap overtuigend en creatief over. Online en offline.
De samenwerker Marketing & Communicatie is allround inzetbaar, maar onderscheidt zich door zijn specialisme in een aandachtsgebied en vakkennis, zoals bijvoorbeeld branding, interne communicatie, social media, storytelling of direct marketing. Het werken op onze marketingafdeling betekent dat je in hoge mate creatief en ondernemend moet zijn.